27/5 Grymt fiske!!

Var ute på fiske med Håkan "mälarbåtar" Blomgren (Tack Håkan) , vi hade en kanondag och Stockholms skärgård visade sig från sin vackraste sida. Vi lyckades jacka upp 35 gäddor på ca 7 timmars effektivt fiske. Huggen var hårda och dom bet på riktigt bra, inte många missade hugg då motthuggen satt hos killarna. Toppade på ett par 5+are och en på 6,7 och 8,1 kilo. Robert Anden körde gös i sin båt och petade upp både en 4+ och en 6+, grattis till honom. Utte hade bra gäddfiske i sin båt med. Det är sådana här turer man lever och drömmer för och av.

Fiskeguide FiskeDan.se Din fiskeguide i Stockholms skärgård

20/5 Fälttester på PikeLike Gäddserum

Idag kom resultatet från opartiska fälttester som du kan läsa mer om här:

Klipper in lite text här:

" Jag hade inga direkt små drag för abborrarna så jag kompromissade och bytte till en Relax Kopyto 5″ och testade först några kast utan Gäddserum. Då hade jag bara någon enstaka efterföljare som gled efter av ren nyfikenhet. Så jag penslade på lite Gäddserum och kastade ut. Denna gång var det betydligt fler abborrar bakom jiggen. De flesta var runt 3-4 hg stora så det var inga dåliga riddare som slog följe med mitt bete. Kastar ut igen och vevar in, sista metern innan jag ska lyfta upp beten kommer två randiga riddare i raketfart och kastar sig över jiggen. Den ena får in hela jiggen i munnen. Inte fy skam av en abborre att få in en hel femtums shadjigg i munnen. "

Läs mer under fliken http://www.fiskedan.se/index.php/fiskeprodukter för beställning, info m.m

Skitfiske på er.

Önskar Fiskeguide FiskeDan

Bra säsongstart

29/4 Soligt och fint och glada kunder

Nu har vårsäsongen dragit igån med havsöringsfiske och Gäddfiske. Igår guidade jag på gädda i Trosa, Relativt svaga vindar och soligt gjorde gäddorna lite svårflörtade med till slut lossnade det och kunderna fick upp ett knippe, missade 3 5+ fiskar. Micke var hetast på senaste gäddguidningen. Nedan bilder på lite glada kunder. Väl mött i båten.

Fiskeguide i Stockholms skärgård

Fiskedan.se

Äntligen Islossning

Välkommen våren, du har varit efterlängtat. Nu har isen släppt på mina favoritställen och nu är det störst chans på stor gädda.

Nu startar fiskesäsongen och jag hoppas vi ses i båten framöver, Maila till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.  med era förfrågningar eller ring 070-238 28 00.

Skitfiske sålänge.

Pressrelease:

Sveriges första fiskeguide med en miljö och fiskevårdspolicy.

Nu har företaget FiskeDan.se som arbetar med fiskeguidning utarbetat en policy för både miljö och fiskevård. Företaget ligger i Stockholm och arbetar till största delen i Stockholms Skärgård.

Dan Bjurshammar bakom FiskeDan.se berättar:

För ett sportfiskeguidningsföretag som FiskeDan.se är en livskraftig miljö och långsiktigt hållbara fiskevatten inte bara viktigt, utan även en direkt förutsättning för verksamheten.

Därför är det en självklarhet att inom ramen för verksamheten försöka bedriva ett aktivt miljö- och fiskevårdsengagemang ur både ett lokalt och globalt perspektiv.

Genom att inom verksamheten identifiera områden där det finns olika miljöpåverkande aktiviteter och med dessa som utgångspunkt skapa en Miljö- och Fiskevårdspolicy, så underlättas arbetet med olika miljöfrämjande åtgärder påtagligt.

Detta är något som inte bara kan bidra till ett mer långsiktigt hållbart sportfiske, utan också till en positiv och hållbar utveckling av den egna verksamhetens affärer.

Läs mer på www.fiskedan.se under menyvalet Miljöpolicy.

2013-03-06.

15/2 Tävlingen nedan är avgjord:

Vinnare är Joakim Vegehall :)

Stort grattis till Joakim som blev utvald av slump.nu.

Kontakta mig för tröjjstorlek och din adress på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Tack till alla som deltagit och trevlig helg.

Önskar fiskeguide FiskeDan.se

1/2 Gratis Fiskedrag och en Piké från fiskeguide FiskeDan i stockholms skärgård

Vill Du få 3 gratis fiskedrag samt 1 vacker pikétröja?

Gör såhär:

1. Gå till startsidan på www.fiskedan.se och gilla sidan

2. Gå till www.facebook.com/fiskedan och gilla sidan samt dela sidan (share)

3. Nu är ni med i tävlingen där jag lottar ut premiumpikén på bilden nedan (100% bomull) samt 3 Vobbler ( 1Storm Wildeye och 2 Zalts Zam).

Tävlingen pågår tom 14 Feb.

Lycka till önskar fiskeguide FiskeDan

11/1 Sugen på dom stora vårgäddorna, Nu Boka tidigt rabatt på guidat vårfiske

Följ med på guidat vårfiske med rabatt.

Jag erbjuder en heldags fiskeguidning i Stockholm med omnejd, där ni får 10% rabatt vid minst 3 gäster ink lunch.

Följande datum är rabatterade: 11,12,18,19,25,26 April 2013

Då tar vi dom!

Fiskeguide

P.s Erbjudandet gäller bokningar som sker i Januari 2013. D.s

12/12 Utökat verksamheten

Nu har jag utökat mina fiskevatten genom samarbete med Vaxholms turistbyrå.

Där vet jag vart 10+gäddorna bor samt 5+gösarna;)

Kolla in:

Givetvis säljer jag presentkort för dom som vill ge bort en trevlig överraskning till sig själv eller nära och kära.

På återhörande och en god jul och ett gott nytt år.

Fiskeguide FiskeDan

14/11 Stolt Sponsor

Nu är jag stolt sponsor till den prestigefyllda tävlingen King Of Mälaren 2012.

Tävlingen går av stapeln nu i helgen och inte mindre än ca 300 hungriga gäddfiskare gör upp om titeln.

Några av er kommer vinna en fiskeguidning med mig så väl mött:)

Lycka till allihopa och skitfiske på er!

FiskeDan.se

4/11 Sovande gäddor

Denna gång kämpade grabbarna hårt trots att det ett tag kändes som hela skärgådens gäddor sov från Trosa till Norrtälje, Vi hade ett gäng huggperioder och till sist lyckades vi väcka 13 snipor iaf:)

22/10 Randiga Vänner

Denna gång var det en 2 båtarskörning där Micke Puhakka var Coguide (www.fishguide.se) åt mig.
Vi hade en underbart vacker dag med snygga kunder som bemästrade fisket efter våra randiga vänner.
Pigga och alerta högg dom på både grönt, vitt och gult. Vi fick upp ca 300 borrar denna dag så kunderna var mycket nöjjda.

Välkommen åter!

14/10 Missad Drömgädda 15+ Gädda och Darrande ben

Denna gång var det Storfar Lars med sonen Thomas och barnbarnet Oskar som skulle ut på en heldagstur på gäddfiske. Gäddorna var pigga och vi hade många missade hugg, ca ett 20-tal (en knippe upp) och jag tjatade hela dagen på killarna att dom skulle öva på mothuggen och allt eftersom dagen gick så satt mothuggen bättre och bättre. Efter en trevlig grillad lunch ute till havs åkte vi till "grisviken" där vi nötte efter storgädda. Plötsligt får ena kunden hugg på sitt drag, jag ser svallvågen och jag ser att detta är en stor fisk, faktiskt den största gädda jag sett! Det är en riktigt fet gris som lätt kunde vägt 15kg+ Kanske tangerat svenskt rekord! Jag bara stod med öppen mun när krokodilen spottade ut draget ca 2 meter från båten. Jag kunde bara och vråla ut en massa okvädesord som jag utelämnar här. En sån stor fisk växer inte på träd. Jag darrade i benen långt efter denna händelse och kunderna i båten som var nybörjare på fiske förstod nog inte att jag långt efter detta inte kunde släppa den tappade Gäddan. Jag kan iaf trösta mig med att jag vet vart den bor så nästa gång så tar vi den!

Med vänliga hälsningar.

6/10 Laddade killar

Jag möte upp 3 laddade killar.
Att kunderna kunde fiska var det inge tvivel om och efter mycket nötande kom denna
fina 6 kilos gädda upp, det var Alex som var hetast denna dag.

17/9 Företagskörning

Denna gång var det företaget Eyesec som ville ut i vår vackra skärgård och bända fisk. Ett mycket trevligt gäng där alla var duktiga både på fisket och båtlivet. Det blev en 2 båtarskörning där alla kunder fick fisk, både Abborre och Gädda stod på menyn. En underbar lunch inmundigades på Grisslinge värdshus. Några tappade drag och ett knäckt spö var det värt;) Tack för en trevlig dag på sjön!

9/9 Glada kunder

Några riktigt fina bilder mha en systemkamera, kul att skärgården levererar så vackra gäddor.

På bilden kunden David och Stefan som var mycket nöjjda med dagen.

DSC 1175

DSC 0019

27/8 Ny film på hemsidan

Se denna nya film:)  Tryck Här

19/8 Ny dragbil och reklamskyltar

Ny dragbil inhandlad, fyrhjulsdriven med v6:a borde räcka:) Nya reklamskyltar på plats.

Sommaruppehållet börjar ta slut och jag ser fram mot höstfisket, lite testfiske blev det igår, på återhörande.

17/6 Fiske med 10+ gädda

I helgen var jag ute med kunderna Jonas och Pelle. Vi körde flötesmete efter gös och vi körde också gädda denna dag. Stenhårda hugg i regnet och idag kom det upp en 10.15 kilos gädda som var 110 cm lång. Den tog på en hemmagjord vobbler. Den tog bland ett stort grynnområde.

Skitfiske på er!

Dan

10/6 Fiskeguidning med Handelsbanken

I helgen var jag och Peter Törnqvist (www.peterfiske.nu) ute och guidade Handelsbankens fiskeklubb.

Vädret var växlande med sol, moln och regn om vartannat. Vi hade en riktigt trevliga dag med många sköna skratt. Notera kunden Leifs speciella sätt att hålla en gädda.